Træningsdagbog

Nyheder fra klubben, klublivet og træningen.
Besvar
Brugeravatar
Watchburner
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 16:56

Træningsdagbog

Indlæg af Watchburner »

i kølvandet på en overvejene defensiv, pustende afslutning på min prøve graduering + generel utilfredsstillende fysisk form er jeg gået i skarp træning.
disse inlæg har to formål. 1: at holde mig selv op på mine forpligtelser over for mig selv. 2: at vise mine resultater frem så jeg kan holde min motivation på et maksimum og derved bibeholde maksimalt udbytte af min træning.

Dagens træning:

- 5 km løb hvoraf 1km er sprint.

- har besøgt min gamle ven fitness center og er begyndt; med go support fra min bror at strikke et program sammen.
dagens udbytte: bænkpress: Fandt et maks på omkring 90 kilo. det bliver udgangspunktet for videre træning. fik trænet lidt dødløfts teknik (med en ca 60 kilo på stangen.... skal lige lære det igen). + en masse løse øvelser der bar bræg af jeg lige skal genvinde min fingerspitz gefuhl med det hele.

jeg vender stærkt tilbage!
Osu!
七転び八起き
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Træningsdagbog

Indlæg af Sensei Jan »

Thats the spirit :-D
Brugeravatar
Watchburner
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 16:56

Re: Træningsdagbog

Indlæg af Watchburner »

Mandag d.19

- 5 km løb hvor af en af dem burde have været sprint... mmm better luck next time.. sprintede nok ikke mere end 500 meter.. needs more training...

- idag blev der eksperimenteret med dødløft og squad. Jeg havde ikke mange kilo på, for som med alt andet gælder det om at respekterer teknikken før man bare tonser derudaf.
derfor: 5 set dødløft... omkring 80-90 kilo. 4-5 set squad: omkring 60-70 kilo.
Squad er for mig klar den sværeste øvelse... så det kommer til at kræve lidt arbejde.

om en 2 ugers tid tror jeg jeg har tillid nok til min teknik til at begynde på det reele program og ikke disse løse "prøve af" sessions.
programmet kommer til at se ud nogenlunde som den tendens jeg har startet her:
- X km løb. med X km sprint. 4 gange ugentligt.
- Fitness center 3 gange om ugen i starten, til at opbygge grundstyrke. KUN bænk,dødløft og squad.

på sigt: en gang tung løft om ugen+ 2 crossfit sets om ugen + 4 gange løb (et langt løb om ugen på over... 15-20 km...

glæder mig til at komme rigtig i gang.. :-)
七転び八起き
Brugeravatar
Watchburner
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 16:56

Re: Træningsdagbog

Indlæg af Watchburner »

Tog på bosei forrige weekend og fuckede lidt op i mine planer..

Onsdag d. 21: løb 5 km. bom færdig

Fredag d.23: løbe træning. teknisk. suk.. når man kan noget kræver det godt nok meget af forbedre sig...work work.

lørdag d.24: Cross-fit. cirkel program på tid 30 min. 10 pull-ups, 20 Kettle-bell.. thrusts (tror jeg de hedder), 1 rope climb, 20 box jumps, 10 burbies. (ja mine arme var værdige :P) 6 fuldendte runder.

Mandag: Judo 1,5 time + 3,2 km skov løb.

... de fuckede lidt op i denne uge fordi jeg kom i job optræning og fik brudt rutinerne.. men nu køre vi på fra i morgen :-)
七転び八起き
Brugeravatar
Daniel
Indlæg: 1603
Tilmeldt: søn 12. feb 2012 20:09
Geografisk sted: Minath Tirith, Gondor

Re: Træningsdagbog

Indlæg af Daniel »

Skal vi gå ud fra du har droppet dit træningsprogram? :-D :-D
Brugeravatar
Watchburner
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 16:56

Re: Træningsdagbog

Indlæg af Watchburner »

jeg tror det blev lidt uoverskueligt at skrive det hele ned...

jeg løb også idag mine 5 km.. og lavede mit eget lille cirkel program...
nej jeg har ikke droppet det... jeg har bare gjort så meget nu at pointen med at følge det gik lidt i sig selv..
七転び八起き
Besvar