Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Nyheder fra klubben, klublivet og træningen.
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

:-D :-D

Nu hvor sensei John har fundet en ordentlig STAK af billeder fra en svunden tid er det endeligt muligt at få stykket historien om klubbens sommerlejre gennem tiderne sammen. Eller i hvert fald så lavet et index over, hvor vi har været igennem årene. :-D

Ud fra materiale jeg selv havde samt den nye stak af gamle billeder fra sensei John, er det lykkedes mig at få lavet en næsten komplet liste. Der ER dog nogle huller. Ud over hullerne, som det nok kun er sensei John og/eller sensei Martin der kan hjælpe med at udfylde, så mangler jeg "Notes" fra stort set alle årene. Altså keywords der beskriver camp. Så alle jer der har været med på de seneste års camps... kom frisk med bud på hvad I husker bedst fra de forgangne år :-)

Amanogawa-sommerlejr-hytte-historie-index er vedhæftet :-D
Vedhæftede filer
Amanogawa SummerCamp Hyttehistorik.pdf
(274.88 KiB) Downloadet 347 gange
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Chefen »

Hytte X er Breth lejren ... den hedder Reden.
Det er der slet ingen tvivl om.
http://hyttefortegnelse.dk/index.php/reden-478

Hytte Y ... er det der, hvor vi havde Tai Chi, og en masse skader under Frisbee Rugby?
For så er Hytte Y en spejderhytte som hedder Kollen (den ligger ved Urlev i nærheden af Hedensted).
http://www.hytten-kollen.dk/

Der mangler så stadig lidt på listen.
Vi har også været i Bjerre hytten, som var den første hytte, klubben lejede.
Hytten havde soverum på 1. sal, og det var der kun adgang til via en udvendig trappe på bagsiden af hytten.
http://fdf.dk/horsens1/hytter/bjerre-hytten/billeder/

Året før den første hytte, var vi i teltlejr på Randbøldal Camping.

Og den allerførste lejr, var teltlejr på Trelle Næs Camping.

Hytten i 1996 .. den har vi intet fra ???
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

Check og check til hytte X og hytte Y :-D :-)

Bjerrehytten, den siger ikke mig noget som helst, så det passer meget godt med, at hvis I har været i den, så er det før 1992, som er min første sommerlejr :-)
Camping siger mig heller ikke noget, men igen, det passer meget godt tidsmæssigt.

Med hensyn til 1996, så hælder jeg klart til, at vi var i Mørkholtlejren.
Jeg synes at jeg måske kan få det til at passe med, at det var deromkring vi havde Ashihara på besøg der kørte karate for os inde i hallen. Jeg mener nemlig jeg var gulbælte i Ashihara dengang det skete... og det vil passe med 1996.
Men ellers nej... jeg har hverken billeder eller andre skriftligt til at bakke det op.

Måske du har nogle gamle "SFM Nyt" eller sådan noget, der har sommerlejr rapporter der fortæller noget?
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Chefen »

Hmmm ... jeg er igang med en større oprydning derhjemme, og skal i weekenden gennem en kæmpe stak med gamle SFM/Amanogawa ting.
Jeg ser lige om der er noget som helst, der viser noget om camps.

Men vi er nede på at der kun er eet år, der er "gået i glemmebogen". Det synes jeg egentlig er ret godt rekonstrueret ! :)
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Chefen »

Som kommentar til FFC, kan man ihvertfald skrive at vi måtte fastslå at folk har STORE mangler i deres Sci-Fi viden !!! :-D

Og var det ikke på RKC, vi fik skudt det er foto at usandsynligt mange piger, som brugte hinanden som hovedpuder ??
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

Ja, for mig at se, så er der kun ét år der lige nu er i glemmebogen... men vi skal da have fundet det "manglende år" :-D

Én ting ved jeg... der er ikke tale om en hytte, som ikke i forvejen er på oversigten. De hytter der er nævnt er ALLE de hytter vi har været i gennem årene. Så det ER et spørgsmål om Mørkholt... eller en af de andre.

Anyways, ja, hvis du finder noget i din oprydning, så giv endelig lyd :-)
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

Chefen skrev:Som kommentar til FFC, kan man ihvertfald skrive at vi måtte fastslå at folk har STORE mangler i deres Sci-Fi viden !!! :-D

Og var det ikke på RKC, vi fik skudt det er foto at usandsynligt mange piger, som brugte hinanden som hovedpuder ??
True hvad angår FFC :-D :-D :-D

Og nej, pige-pude-billedet er for LEC hvis ikke jeg husker helt forkert.
RKC var kaos-gruppe-billedet af folk der er glade :-)
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Chefen »

Ja, kaosbilledet er ihvertfald fra RKC.
Jeg synes også bare at "tøse puden" er i de bordeaux farvede t-shirts ..... men det kan være mig, der husker forkert :-D
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

Tøse-pude-billedet er fra VMC (åbenbart)... og det andet er fra RKC. De ligger begge i vores billedgalleri :-)
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Chefen »

okay så :)
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

:-D :-D :-D
jeg har fundet nogle gamle "Amanogawa Avisen" med rapporter fra de tidlige sommerlejre... *OMFG* :-D

Følgende er et uddrag af min egen beretning fra sommerlejren i 1993 (John i det følgende er naturligvis sensei John, men det var før vi brugte titler) :-D
Det gik dog op for nogle af os, at John ikke er nem at narre om natten, samt at han filosoferer meget. For eksempel kunne John hurtigt overskue, at 1,5 millioner armbøjninger er mange og at det må være træls at bliver trampet ihjel... af ænder?!?!?
OMG det var tider. Jeg får de gamle Amanogawa aviser scannet ind til arkivet :-D
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Chefen »

Haha ... Jeg kan stadig huske hvordan jeg syntes det måtte være frygteligt at mærke disse kolde, klamme ande-lapper, der klaskede rundt på een !
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

Duck-o-phobia? :-D :-D
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

I forlængelse af snakke i fredags, så forsøger vi også lige at få overblik over "Amanogawa Avisen". Her følger en liste over de eksemplarer JEG er i besiddelse af, så må I andre lige udfylde hullerne hvis I kan :-)

#7, December 1992
Ikke nummereret, Oktober 1993
Ikke nummereret, December 1994
Ikke nummereret, Juni 1997
#11, December 1998
#13, December 1999
#14, Maj 2001

Hvis I har nogen på papir der ikke er med på min liste, så vil jeg gerne have dem.
Hvis du, sensei Martin, har nogen elektroniske i PDF format som er nyere... så vil jeg gerne have dem elektronisk ;-)

Så må vi finde en løsning på at få hele lortet digitaliseret :-D
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Sommerlejr-hytte-historie-tråden

Indlæg af Sensei Jan »

Jævnfør hvad vi snakkede om på camp med hytter og hvornår var det nu, det var, så vil jeg blot henlede opmærksomheden på denne tråd :-D
Besvar