NFL Aften

Nyheder fra klubben, klublivet og træningen.
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: NFL Aften

Indlæg af Sensei Jan »

Hvem der griber bolden eller ej er ikke reviewable... det skal dømmes på banen. Så er det lige meget hvad der kan ses i slow motion bagefter.
Så jeg kan stadig godt forstå kaldet på banen... for ved første øjekast så er det et simultanious catch.
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

Nej, ved første øjekast er det en offensiv fejl.
Ved andet øjekast er det en interception.
Ved tredie øjekast er det "hov, jeg tror nok at een af de blå måske rørte ved spidsen af bolden"

TD !!!!!

Så nej, ingen forståelse herfra.
Og heller ikke fra de mange, mange tusinde NFL fans (ikke kun Packers folk), som nu truer med at de simpelthen ikke vil tænde for tv'et og se NFL, før de rigtige dommere er på banen igen.

Det er den helt officielle indstilling fra ledende NFL instanser at en katastrofal kendelse som denne her, kan være det, der skal til for at sætte skred i forhandlingerne med dommerne.
For det kan ingen være tjent med.

Simultanious catch min bare røv !
Det var en foræring, intet andet. Der var INTET at være i tvivl om !

Det er jo hamrende ligegyldigt om de kan vurdere hvem der griber bolden.
De kan ihvertfald vurdere at det pass er incomplete, for Seahawks spillerene har på intet tidspunkt kontrol over bolden.
Og at han overhovedet er i nærheden af bolden, skyldes at han lige har lavet en offensiv fejl.

Det er katastrofalt.
Fårrrrk, hvis det havde været afgørelsesn på en SuperBowl !!!
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: NFL Aften

Indlæg af Sensei Jan »

Hehehe... jeg er enig i, at vi skal have de rigtige dommere tilbage :-)

Men de amerikanske kommentatorer råbte også "simultanious catch" da de så den live på TV... så det dommerkaldt var ikke SÅ tåbeligt kaldt som det gøres til.
Så er jeg ligeglad med hvad alle kloge-ågerne på nettet kan se efterfølgende på super slow motion... but still... vi skal have de rigtige dommere tilbage :-)


Derudover, så vandt jeg kr. 720 på den Seahawks sejr... so I ain't complaining :-D :-D
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

De 720,- kr. burde du sgu nægte at modtage.

Og nej, der er jo ikke tale om at kloge-åger nu sidder og analyserer det hele sønder og sammen.
Der er tale om at i det øjeblik, det sker, dømmer den ene dommer incomplete pass, mens den anden dømmer TD.
Og det bliver så til en TD, som de så bagefter reviewer, og har mulighed for at omstøde ...... men er for inkompetente til at gøre.

Og det er hamrende ligegyldigt om der er TD (det er der ikke, da Seahawks spilleren kun rører bolden, og ikke er i nærheden af at have kontrol over den), interception (helt klart, da Jennings har fuld kontrol over bolden) eller simultanious catch (igen .. Seahawks spilleren griber intet. Han rører højst bolden, efter at Jennings har begge hænder på bolden) ..... for det er en klar offensiv fejl inden den situation overhovedet opstår.
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

:-D

Nå, nu kommer det så frem, at en fyr ved navn Easley (den samme fyr som dømte det famøse "touchdown" i Seahawks/Packers kampen, var på trænerkursus, hvor han efter 3 dage fik at vide at han ikke var god nok til at dømme divisionen UNDER NFL !!!
Jamen så er det da fint at lade sådan en idiot dømme en NFL kamp, og lade hans vurdering være gældende, fremfor den dommer som stod lige ved siden af, og dømte Interception !

[cussing.gif] [cussing.gif] [cussing.gif] [cussing.gif] [cussing.gif]

Iøvrigt har NFL officielt indrømmet at det var en fejlkendelse. Kampen burde have været stoppet med en offensiv fejl.

Tate, som fik foræret et touchdown, har udtalt at "han bare kæmpede om bolden, og at det var dommerne der dømte touchdown, ikke ham !"
Det lyder ikke som en mand, der vil argumentere for at han greb bolden !

Jennings, som rent faktisk greb bolden og lavede en interception, har udtalt at "mine hænder var på bolden før Tate's (altså ingen simultanious catch), jeg holdt den ind til brystet hele vejen ned til jorden".
..... Og det er også det, video'erne viser.

Men inkompetente Easley, som var for dum til at dømme ligaen under NFL, var af en anden mening.
Det kostede bookmakerne 150 millioner dollars.
Man kan da håbe at bookmakerne sagsøger røven af NFL !!!

Flere hold overvejer nu om de konsekvent skal "tage et knæ" hver gang de modtager bolden, og på den måde lave en aktiv protest mod de dårlige dommere.
Selv præsident Obama har været ude med tweets om at nu må det være nok.

Om ikke andet, så er der sgu da rav i den !!! :-D
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: NFL Aften

Indlæg af Sensei Jan »

:-D :-D

Ja, og de rigtige dommere gnider sig i hænderne over, at de nur står endnu stærkere i deres lønforhandlinger :-D :-D
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

Ja, de der sekunda dommere har da gjort deres til at skaffe en ordentlig løn til de rigtige dommere !!! :-D :-D
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: NFL Aften

Indlæg af Sensei Jan »

Nå, nu ser det ud til at de rigtige dommere er tilbage til weekendens kampe :-D

Dog skal torsdagskampen mellem Ravens og Browns stadig spilles med reservedommerne... måske man lige skulle smide kr. 100,- på en Browns sejr :-D :-D :-D
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

Jeg synes ellers lige at jeg så en besked fra NFL, om at de rigtige dommere vil være på banen allerede fra torsdag ?

Nå, men uanset hvad ..... ærgerligt at Packers skulle forære en sejr væk, for at de knaldhætter kunne få fingeren ud.
Men hvis det så var hvad der skulle til, så er det jo sådan det er.

I den sidste ende får Seahawks nok også mere brug for den sejr, end Packers gør ;-)
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: NFL Aften

Indlæg af Sensei Jan »

Altså hvis Packers taber til Saints på søndag med de rigtige dommere i spil, så gider jeg ikke høre mere tudefjæs :-D :-D :-D
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

Citat:
"Dråben, der fik bægeret til at flyde over for NFL-direktøren Roger Goodell, er den skandaløse afslutning på mandagskampen mellem Seattle Seahawks og storfavoritterne Green Bay Packers. I kampens døende sekunder fik Seahawks helt fejlagtigt tilkendt et touchdown, og vandt dermed kampen.

Det anslås at der på verdensplan var gamblet for omkring tre milliarder kroner på kampen, og alene i USA kostede fejlen gamblerne ca. halvanden milliard, fordi hovedparten havde spillet på Packers som vinder. "

Joh, og så var en del af dråben nok også at man fik et tweet fra Obama, som sagde at nu gider han ikke de pis mere :-D

NFL.com:
"The NFL reached an eight-year agreement with the NFL Referees Association on Wednesday night to end the lockout, and NFL Commissioner Roger Goodell said the refs will be back on the field starting Thursday night.

Goodell temporarily lifted the lockout so officials can work Thursday night's game between the Cleveland Browns and Baltimore Ravens (8 p.m. ET on NFL Network). "
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13718
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: NFL Aften

Indlæg af Sensei Jan »

Ah, jamen så er de jo tilbage... godt jeg ikke nåede at smide kr. 100,- på Browns :-D
Brugeravatar
Chefen
Indlæg: 11078
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 19:31

Re: NFL Aften

Indlæg af Chefen »

Sensei Jan skrev:Altså hvis Packers taber til Saints på søndag med de rigtige dommere i spil, så gider jeg ikke høre mere tudefjæs :-D :-D :-D
Der er jo forskel på at tabe fair and square, hvilket sagtens kan ske, selv for de bedste ....... og så at man vinder en kamp, men sejren foræres til modstanderen :-p
Mikkel
Indlæg: 591
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 10:29

Re: NFL Aften

Indlæg af Mikkel »

Og hvilket hold er det du holder med Sensei..? :p
Besvar