hmm...
hmm...
Hvad syns i?
"To know everything about one thing is to understand nothing about anything."
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
Re: hmm...
Jeg syntes at karate folkene ofte virker total handlingslammet i forhold til Tai Chi gutterne? Det virker lidt urealistisk (medmindre de har fundet en virkelig dårlig dojo) 
Jeg så kun 25min, så skal da ikke kunne sige om det ændre sig senere i vidoen :P
Jeg så kun 25min, så skal da ikke kunne sige om det ændre sig senere i vidoen :P
Ja, den første er ret passiv og det bliver bedre senere. Men alt i alt har jeg også en fornemmelsen af at det virker lidt "staged". Der er tre kampe men mange flere deltager. Gad vide hvordan de sidste klarede sig.
Kampene starter ved 7:30min, 17:00min, 35:30min. For dem som gerne vil spare lidt tid.
Kampene starter ved 7:30min, 17:00min, 35:30min. For dem som gerne vil spare lidt tid.
Generelt er rigtig mange af disse "stilart X vs stilart Y" videos staged.
De er fremstillet for at fremhæve een stilart. Ofte bruger man folk fra samme stilart, til at optræde som folk fra en anden stilart.
For det meste er det ret tydeligt, når f.eks. en kungfu kæmper stiller sig op i karate gi med et sort bælte om maven, og han så bevæger sig som en gulbælte.
De er fremstillet for at fremhæve een stilart. Ofte bruger man folk fra samme stilart, til at optræde som folk fra en anden stilart.
For det meste er det ret tydeligt, når f.eks. en kungfu kæmper stiller sig op i karate gi med et sort bælte om maven, og han så bevæger sig som en gulbælte.
Hvis det handler om kina skal man altid regne med noget "fishy", men syns ikke det er et "typisk" Xvs.Y video med aftalte roller eller forholdvis ulige erfahrene kæmpere. Det er et TV-show med deltager på lige fod. Programmet stævner også mange andre stilarter mod hinanden. Alt i alt syns jeg det er ok kampe. Bare at karate kæmperne i dette tilfælde virker lidt passiv. Dog sjov at se hvordan Taiji ser ud i kamp. Ret karate agtig syns jeg. 
- Watchburner
Jeg har mange holdninger til det der... :P
de fleste af dem ender ikke med nogle særligt positive udsagn
七転び八起き
- Sensei Jan
- Site Admin
- Geografisk sted: Thorsø
- Kontakt:
Watchburner skrev:Jeg har mange holdninger til det der... :P
Hvor diplomatisk
- Watchburner
Det er en hel del af dem. Den kinesiske form af X-faktor bare med kampsport fra lle klasser (Wulin dahui = Det store kampsportsmøde).
Alligevel sjov af se på det frem for det sædvanlige UFC og Amerikaske goil.
https://www.youtube.com/user/thewushumasters/videos
Nogle er sjovere en andre..tænker jeg jeg.
Alligevel sjov af se på det frem for det sædvanlige UFC og Amerikaske goil.
https://www.youtube.com/user/thewushumasters/videos
Nogle er sjovere en andre..tænker jeg jeg.