Osu allesammen,
jeg har her i dag modtaget en hakama fra japan, og der fulgte et stykke stof med, men da jeg ikke kan så meget japansk endnu, så tænkte jeg da at der måtte være en af jer der kan lidt mere. jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der står, teksten er muligvis på hovedet eller spejlvendt, jeg ved ikke helt hvordan det skal vende
hilsen Thommas
hjælp med japansk
hjælp med japansk
- Vedhæftede filer
-
- WP_20130408_004[1].jpg (1.04 MiB) Vist 3391 gange
- Sensei Jan
- Site Admin
- Geografisk sted: Thorsø
- Kontakt:
Re: hjælp med japansk
Lige noget for Frede 
Det første tegn er "心" - "shin" eller "kokoro" - hjerte.
Du skal vende det om så det står til venstre.
Du skal vende det om så det står til venstre.
"To know everything about one thing is to understand nothing about anything."
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
og det er spjlvendt, så du skal faktisk vende de to gnage. Prøv bare at få det første tegn tilat vende rigtig som det står for oven.
Bagefter kan vi måske finde ud af hvad resten betyder.
Bagefter kan vi måske finde ud af hvad resten betyder.
Har lige vendt den et par gange inde i mit hovde og fundet ud af at du faktisk kun skal flippe det engang. Shin står til højre som det er - bare upside down. Alles Klar?