Hvad siger mureren
- Sensei Jan
- Site Admin
- Geografisk sted: Thorsø
- Kontakt:
Hvad siger mureren
Nu skal jeg lige høre nogle prof'er... (sensei Jakob)
I juli 2019 fik jeg fixet soklen under mit vindue. I dag, 3 år senere ser det igen sådan her ud.
Burde det ikke kunne holde mere end 3 år, hvis det er lavet ordenligt? Vinduet vender mod syd!
I juli 2019 fik jeg fixet soklen under mit vindue. I dag, 3 år senere ser det igen sådan her ud.
Burde det ikke kunne holde mere end 3 år, hvis det er lavet ordenligt? Vinduet vender mod syd!
-
Re: Hvad siger mureren
Osu
Det er amatøragtig klytværk
Det burde holde mindst 10 år uden problemer
Mit eget fra 04 er mindre medtaget , selv huse fra 80-90erne kan sagtens have bedre puds end det der.
Mit eget fra 04 er mindre medtaget , selv huse fra 80-90erne kan sagtens have bedre puds end det der.
-
Såån ser vores ud på de mest udsatte sider
Ja, det ser godt nok lidt kikset ud.
Der har været for meget cement i den puds, der er blevet repareret med.
Tyndere blanding trænger bedre ind i eksisterende revner, og binder derfor bedre til det gamle.
(Ja, chok chok chok.... Jeg har faktisk uddannelse indenfor både forskalling, armering og cement, og kan støbe en vildt flot "fritlagt norsk marmor")
Der har været for meget cement i den puds, der er blevet repareret med.
Tyndere blanding trænger bedre ind i eksisterende revner, og binder derfor bedre til det gamle.
(Ja, chok chok chok.... Jeg har faktisk uddannelse indenfor både forskalling, armering og cement, og kan støbe en vildt flot "fritlagt norsk marmor")
-
Er det ikke et fugtproblem sensei Jan står med der?
Smell it, Smell it, Now take it..!
Det er jo typisk fugt, der kommer i spil, når den nye puds ikke binder godt nok til den gamle.
Hvis den nye puds er for grov, trænger den ikke ind alle steder. Og der hvor den ikke trænger ind, kan vand trænge ind... Og det ender så med frostsprængninger.
- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
Jamen kender du nogle ikke-amatøragtige og ikke-klytter murere på mine kanter jeg kan ringe til for at få det fixet så?Jakoblorentsan skrev: ↑søn 24. jul 2022 17:08 Osu
-
Nope ikke lige , men det burde være til at finde nogle anstændige murerbasser der oppe omkring, da byggebranchen er gået i stå rigtig mange steder pga. manglende ordre og konkurser.Sensei Jan skrev: ↑søn 24. jul 2022 20:50Jamen kender du nogle ikke-amatøragtige og ikke-klytter murere på mine kanter jeg kan ringe til for at få det fixet så?Jakoblorentsan skrev: ↑søn 24. jul 2022 17:08 Osu
Alt pudsen i det felt skal bankes af og pudses på ny, måske skal der endda limes noget armeringsnet på sokkelblokkene først da der ser ud til at være en del revner i sokkelen som der er risiko for at også kommer i den nye og så opstår der problemer med frostsprængninger som Sensei John beskriver
- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
SÅ er der sgu murere i gang med at banke puds af og hvad har vi... der er lys forude
-
NiceSensei Jan skrev: ↑man 19. sep 2022 12:04 SÅ er der sgu murere i gang med at banke puds af og hvad har vi... der er lys forude
Kan de godt ramme farven, selvom de arbejder sort?Sensei Jan skrev: ↑man 19. sep 2022 12:04 SÅ er der sgu murere i gang med at banke puds af og hvad har vi... der er lys forude
- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
Det skal vise sig