Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau

Nyheder fra klubben, klublivet og træningen.
Besvar
CasperJ
Indlæg: 334
Tilmeldt: fre 4. sep 2020 11:34

Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau

Indlæg af CasperJ »

https://bjj-world.com/reasons-people-qu ... 1of4XTgoKk

Ret interessant læsning :) kampen/mentaliteten for at nå næste bælte og stadig være "begynder" og lign.
Jeg sætter pris på at vi har pensum, så vi har mere klare fokus punkter op mod hver grad. Så ved jeg godt at krav til teknikkerne også stiger jo længere op man når. Men det er nu stadig fedt at man har mulighed for at "se frem ad" så at sige det :)
Brugeravatar
Sensei Jan
Site Admin
Indlæg: 13768
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 12:31
Geografisk sted: Thorsø
Kontakt:

Re: Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau

Indlæg af Sensei Jan »

Ja, det er spændende læsning 😊

Jeg læser essensen af det som værende præcis det samme vi ser - og som man ser andre steder. Når kravene stiger til hvor dygtig man skal være, så er der mange der falder fra. Og af de samme årsager som de beskriver i artiklen.

I gamle Amanogawa dage var det også på blåt bælte... 😜
Insertname
Indlæg: 3206
Tilmeldt: tirs 3. nov 2015 16:38

Re: Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau

Indlæg af Insertname »

Da jeg startede i klubben var mit mål at få et blåt bælte. 🙃
Smell it, Smell it, Now take it..!
CasperJ
Indlæg: 334
Tilmeldt: fre 4. sep 2020 11:34

Re: Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau

Indlæg af CasperJ »

Sensei Jan skrev: tors 23. nov 2023 18:01 Ja, det er spændende læsning 😊

Jeg læser essensen af det som værende præcis det samme vi ser - og som man ser andre steder. Når kravene stiger til hvor dygtig man skal være, så er der mange der falder fra. Og af de samme årsager som de beskriver i artiklen.

I gamle Amanogawa dage var det også på blåt bælte... 😜
Absolut, og med tid uden "fremskridt" så skal mn også kæmpe for at holde gejsten oppe. Skader osv. gør det ikke nemmere. Udfordringen i BJJ (så vidt jeg ved) er at det ikke er direkte at man kan en masse teknikker godt nok, men mere et spørgsmål om længden af ens trænings "karriere" og hvor godt man formår at gøre det til nogle kampe.

Mit mål er umiddelbart lilla, men i første omgang så vil jeg "bare" op og være med på det "øvede" hold :)
Besvar