Okinawa karate - Trad. Karate
- Watchburner
Okinawa karate - Trad. Karate
Det er sjov læsning når man tænker på hvad vi associerer karate med -
det er også sjovt hvis man prøver at skifte "okinawa karate" ud med "kung fu" at se lighederne
og så er det generelt sjovt at se de her lidt uformelle "insider" synspunkter. Cheers!
http://www.karatebyjesse.com/10-differe ... se-karate/
Ps. Nye bør noterer sig at man nok i dag bliver nødt til at snakke om 3 slags karate - Okinawa, Traditionel & Moderne. Kyukushin, enshin og Ashihara karate (moderne) har flyttet sig langt fra de traditionelle stilarter som Shotokan og Wado ryu - jeg syntes ikke det gir mening at putte dem i samme kasse
det er også sjovt hvis man prøver at skifte "okinawa karate" ud med "kung fu" at se lighederne
og så er det generelt sjovt at se de her lidt uformelle "insider" synspunkter. Cheers!
http://www.karatebyjesse.com/10-differe ... se-karate/
Ps. Nye bør noterer sig at man nok i dag bliver nødt til at snakke om 3 slags karate - Okinawa, Traditionel & Moderne. Kyukushin, enshin og Ashihara karate (moderne) har flyttet sig langt fra de traditionelle stilarter som Shotokan og Wado ryu - jeg syntes ikke det gir mening at putte dem i samme kasse
七転び八起き
- Sensei Jan
- Site Admin
- Geografisk sted: Thorsø
- Kontakt:
Re: Okinawa karate - Trad. Karate
Absolut en interessant artikel. Og egentlig et meget interessant website han holder sig 
"To know everything about one thing is to understand nothing about anything."
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
Har du så læst henvisningen om at sige "Osu"?Sensei Jan skrev:Absolut en interessant artikel. Og egentlig et meget interessant website han holder sig
Osu!
- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
Ja 
Men selvom han har et fint website, så æder jeg jo ikke bare alt han skriver råt
Men selvom han har et fint website, så æder jeg jo ikke bare alt han skriver råt
- Watchburner
snakker du om artiklen om Osu? "when NEVER to say" ????Mugen skrev:Har du så læst henvisningen om at sige "Osu"?Sensei Jan skrev:Absolut en interessant artikel. Og egentlig et meget interessant website han holder sig
Osu!
den er nemlig også ret go vil jeg mene
七転び八起き
Spændende historier. Der er tre dele.
https://www.youtube.com/watch?annotatio ... Ure59Ub73g
https://www.youtube.com/watch?annotatio ... Ure59Ub73g
- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
Han har godt nok mange rustninger som udsmykning i den dojo

- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
Men derudover, så er det 4 rigtig gode og informative afsnit. Dog må jeg sige, at jeg synes deres praktiske teknikker ser noget ukoordineret ud... og deres spark... WTF??
Ok, jeg er ikke præcis klar over hvordan goju-ryu spark SKAL se ud... men jeg tænker, at det de laver adskillige gange i løbet af de videoer er enten vildt sløset eller piv-ringe.
Det undrer mig en hel del?
Og HVAD er det lige de har lavet med deres hænder?
Ok, jeg er ikke præcis klar over hvordan goju-ryu spark SKAL se ud... men jeg tænker, at det de laver adskillige gange i løbet af de videoer er enten vildt sløset eller piv-ringe.
Det undrer mig en hel del?
Og HVAD er det lige de har lavet med deres hænder?
- Watchburner
hvor tænker du?Sensei Jan skrev: Og HVAD er det lige de har lavet med deres hænder?
七転び八起き
- Watchburner
det er jo en hel anden sparketeknik. lave sweeps- mae geri i skridtet osv - ingen hofte bevægelse - kroppen skal være som en klippe lemmerne skal kunne generere nok kraft aleneSensei Jan skrev: og deres spark... WTF??
七転び八起き
- Sensei Jan
- Site Admin
- Kontakt:
Der er flere steder i de 4 videoklip hvor man kan se deres hænder. Ét er, at deres knoer ser totalt hærget ud, men især ham sparrings-black-belt har nogle underlige tilsvarende gevækster/sår på håndryggen. Ser helt vildt ud.
Med hensyn til spark - anden sparketeknik indeed
Med hensyn til spark - anden sparketeknik indeed