Uanset om man synes om stilen eller ej, så ligger der altså et imponerende arbejde forud for at trække dette her show af !
Karate kata med bunkai
- Sensei Jan
- Site Admin
- Geografisk sted: Thorsø
- Kontakt:
Re: Karate kata med bunkai
Ja, rent showmæssigt og synkroniseringsmæssigt... pisse imponerende 
- Watchburner
jeg syntes faktisk ikke det er en særlig god kata de laver. det er en vel synkroniseret kata... men meget show. Jeg har set den lavet meget bedere.
men det er rigtig man må selvfølgelig tage hatten af for nogen der gidder at ligge den insats i at strømligne et show på den måde. lige som teater og dans f.eks.
men det er rigtig man må selvfølgelig tage hatten af for nogen der gidder at ligge den insats i at strømligne et show på den måde. lige som teater og dans f.eks.
七転び八起き
Om den enkelte person udfører Kata pænt, hænger jeg mig ikke i her.
Jeg har også set denne Kata udført pænere, hvis vi snakker enkeltpersoner.
Men jeg har aldrig set den udført så synkront.
Det er dét, og den træning dét kræver, jeg synes er imponerende.
De laver den måske ikke supergodt, men de laver den næsten 100% ens, og samtidigt.
Jeg kan iøvrigt huske at på Bosei's hjemmeside var der et klip, hvor jeres kvindelige instruktør viste en Kata sammen med 3-4 piger.
Da jeg så den, tænkte jeg heller ikke over den individuelle udførelse, men lagde til gengæld mærke til at det skæmmede en del at de var HELT ude af sync.
Om Kata dér var udført superflot individuelt, det ved jeg heller ikke .... men dér haltede det så ihvertfald med synkronisering.
Her er det så måske omvendt.
Jeg synes sgu de sælger varen ganske glimrende
Jeg har også set denne Kata udført pænere, hvis vi snakker enkeltpersoner.
Men jeg har aldrig set den udført så synkront.
Det er dét, og den træning dét kræver, jeg synes er imponerende.
De laver den måske ikke supergodt, men de laver den næsten 100% ens, og samtidigt.
Jeg kan iøvrigt huske at på Bosei's hjemmeside var der et klip, hvor jeres kvindelige instruktør viste en Kata sammen med 3-4 piger.
Da jeg så den, tænkte jeg heller ikke over den individuelle udførelse, men lagde til gengæld mærke til at det skæmmede en del at de var HELT ude af sync.
Om Kata dér var udført superflot individuelt, det ved jeg heller ikke .... men dér haltede det så ihvertfald med synkronisering.
Her er det så måske omvendt.
Jeg synes sgu de sælger varen ganske glimrende
Jeg er imponeret over at de holder fokus så længe....
Det anser jeg for helt normalt - der er vil stadigvæk en lang vej for nogen.Mikkel skrev:Jeg er imponeret over at de holder fokus så længe....
"To know everything about one thing is to understand nothing about anything."
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
"Remember the tea kettle - it is always up to its neck in hot water, yet it still sings!"
- Watchburner
nej, det var mig det gjorde det. jeg er jo fuldstændig enig i det er flot.Chefen skrev:Om den enkelte person udfører Kata pænt, hænger jeg mig ikke i her.
men det ændre ikke på min holdning mht. selve kataen.Watchburner skrev:man må selvfølgelig tage hatten af for nogen der gidder at ligge den insats i at strømligne et show på den måde. lige som teater og dans f.eks.
七転び八起き