https://bjj-world.com/reasons-people-qu ... 1of4XTgoKk
Ret interessant læsning kampen/mentaliteten for at nå næste bælte og stadig være "begynder" og lign.
Jeg sætter pris på at vi har pensum, så vi har mere klare fokus punkter op mod hver grad. Så ved jeg godt at krav til teknikkerne også stiger jo længere op man når. Men det er nu stadig fedt at man har mulighed for at "se frem ad" så at sige det
Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau
- Sensei Jan
- Site Admin
- Geografisk sted: Thorsø
- Kontakt:
Re: Interessant læsning i forhold til bjj graduering/niveau
Ja, det er spændende læsning
Jeg læser essensen af det som værende præcis det samme vi ser - og som man ser andre steder. Når kravene stiger til hvor dygtig man skal være, så er der mange der falder fra. Og af de samme årsager som de beskriver i artiklen.
I gamle Amanogawa dage var det også på blåt bælte...
Jeg læser essensen af det som værende præcis det samme vi ser - og som man ser andre steder. Når kravene stiger til hvor dygtig man skal være, så er der mange der falder fra. Og af de samme årsager som de beskriver i artiklen.
-
Da jeg startede i klubben var mit mål at få et blåt bælte.
Smell it, Smell it, Now take it..!
Absolut, og med tid uden "fremskridt" så skal mn også kæmpe for at holde gejsten oppe. Skader osv. gør det ikke nemmere. Udfordringen i BJJ (så vidt jeg ved) er at det ikke er direkte at man kan en masse teknikker godt nok, men mere et spørgsmål om længden af ens trænings "karriere" og hvor godt man formår at gøre det til nogle kampe.Sensei Jan skrev: ↑tors 23. nov 2023 18:01 Ja, det er spændende læsning
Mit mål er umiddelbart lilla, men i første omgang så vil jeg "bare" op og være med på det "øvede" hold